Wednesday, March 26, 2014

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟ FAIRING ΓΙΑ F800/650 GS

Ένας απλός ιδιοκτήτης BMW F 650 GS (twin cylinder, 800cc), την πρώτη του εβδομάδα με την καινούργια του μοτοσικλέτα γυρίζει το κλειδί και αντιλαμβάνεται ότι "ουπς εδώ φυσάει". Λογικό, αφού αέρα πάει το μηχανάκι. Πως να μην φυσάει, μιας και αι σχεδιασταί το συνέλαβαν μάλλον ως naked το συγκεκριμένο όχημα. Σε αντίθεση με τον ιδιοκτήτη που το πλήρωσε για πηγαίνει και κάνα ταξιδάκι και να κυκλοφορεί βρέξει -χιονίσει.  



Έτσι ο συμπαθής μας ιδιοκτήτης -συνολικού μήκους 172 εκατοστών όλων κιόλων- αφού απόλαυσε την αίσθηση του αέρα παντού επάνω του, με μόνο ένα ζελατινάκι για τα όργανα ανάμεσα σε αυτόν και την μητέρα φύση και τα στοιχεία της, αποφάσισε ότι καθώς χειμώνιαζε ήρθε η ώρα για να βρει κάτι να απαγκιάσει από τον αγέρα και τη βροχή. Και έπιασε να βιδώνει...

Ζελατίνα του Μεγάλου Αδελφού, BMW F 800 GS.

Η ελπίδα μπορεί να πεθαίνει τελευταία αλλά δεν υποφέρει σαν και σένα πρώτα. Που πίστεψες ότι η μισή παλάμη διαφορά από την δική σου ζελατίνα θα σε σώσει. Στην πραγματικότητα η πιο "κακή" ζελατίνα του F 800 GS είναι στην κυριολεξία αυτό. Πιο κακή ζελατίνα και από τη "μη ζελατίνα" του F 650 GS! Παρόλα  τα κοψίματα τα τσακίσματα και τα αεροδυναμικά τσαλίμια, καταφέρνει να σου στέλνει όλη τη ροή του αέρα -αφού πρώτα την κατσαρώσει σε στροβιλισμούς- κάτω ακριβώς από τη ζελατίνα του κράνους και στο λαιμό, ρίχνοντας σε στις λισοπαϊνες! Δεν προφυλάσσει ούτε το gps από τα πολλά νερά! Όπως μπήκε έτσι βγήκε και ούτε για πούλημα δεν πήγε (ποιος να την πάρει και τι να την κάνει;). Βγαίνει στο φως μόνο για επικίνδυνες αποστολές, σαν ήρωας από τους "Αναλώσιμους". Νεεεεεεεξτ!

BMW Touring






Είναι πραγματικά απορίας άξιον πως μια εταιρεία με τέτοια και τόση εμπειρία στις μοτοσικλέτες τουρισμού και με τόσα εκατομμύρια αδειασμένα σε μελέτη αεροδυναμικής -με τον Πινινφαρίνα να έχει σχεδιάσει ολόσωμα κοστούμια για RT που ακόμα και σήμερα ψαρώνουν ειδικούς- κατάφερε να τα κάνει τόσο σκατά, σε τόσες πολλές απόψεις. Αφενός έβγαλε ένα μεγαλύτερο φέρινγκ που προσθέτει βάρος και όγκο στην μοτοσικλέτα, τη φαρδαίνει μπροστά, απαιτεί έξτρα μεταλλικό μπαράκι για να στηριχθεί για να κάνει τι; Να σου αδειάζει όλο τον αέρα που μαζεύει στα μούτρα. Αφετέρου σε μια επίδειξη γερμανικού διεστραμμένου χιούμορ το ονόμασε "τούρινγκ". ΟΚ, αντιλαμβάνομαι ότι δεν ήθελαν να κάνει θόρυβο εκεί που ο θύλακας του αέρα που ανακατευθύνει, κλείνει, αλλά αδειάζοντας τον ευγενικά πάνω στη ζελατίνα μου δεν μου λύνει το πρόβλημα. Μπορεί επίσης να τους εξανάγκασε κάποιος κανονισμός ασφαλείας του Γερμανικού TUV να μην την αφήσουν να ψηλώσει, πάνω από τους καθρέπτες. Η κάποιος γιάπης στο μάρκετινγκ της BMW, που δεν έχει καβαλήσει όχι μηχανή, αλλά ούτε γκογκολίνο θέση καρότσα πίσω, να διέταξε από τα κεντρικά να την κάνουν κούρμπα πίσω για να δείχνει πιο "κακιά", ή "γρήγορη", ή "σέξι" και να πουλήσει. Δεν με νοιάζει. Ας της κολάγανε βυζιά. Ας τα δίνανε έξτρα δώρο να τα φοράς εσύ, όταν θες. Αυτό το πράγμα το μόνο που κάνει είναι τον αναβάτη φτωχότερο. Πολύ. Με τα βυζιά μπορεί και να ξεχρέωνε και καμιά δόση της μηχανής. Ευτυχώς τουλάχιστον που δοκίμασα την ζελατίνα σε μοτοσικλέτα άλλου αναβάτη και δεν την πλήρωσα. Νεεεεεξτ!

Wunderlich Ergo Vario




Έχετε ακουστά αυτό που λένε ότι "assuming is the mother of all fuckups"; Ε αυτό ακριβώς. Εσύ ως πελάτης υποθέτεις ότι είναι το "τέλειον" γιατί βλέπεις ότι είναι "Βούντερλιχ" άρα καλή. Είναι και "Βάριο" άρα κάπου θα τα βρείτε οι δυό σας στο ανέβα -κατέβα. E είναι και δύο στρέμματα, άρα είναι η ζελατίνα "Ιντεραμέρικαν". Μεγάλη και σίγουρη. Νομίζεις μικρέ μου αγοραστή, που τα έσκασες χοντρά. Επαρκή κάλυψη από αέρα έχεις σίγουρα. Σωστή όχι. 
      Η ζελατίνα είναι τεράστια και μονοκόμματη, αλλά το κυριότερο πολύ κάθετη και επίπεδη μπροστά για να έχει σωστή αεροδυναμική. Έτσι εκεί που τελειώνει, ο αέρας κλείνει παταγωδώς , με θόρυβο (μιλάμε για μπάπα -μπούπα δίπλα στα αυτιά σου στο πλάι του κράνους!) και στροβιλισμούς. Επειδή μάλιστα είναι μεγάλη και χωρίς ανοίγματα για να εξισώνει την υποπίεση πίσω της, με συγκεκριμένους αέρηδες νιώθεις να σε ρουφάει προς τα μπροστά καθώς επιταχύνεις! 
      Το χειρότερο όμως είναι ότι off road τράνταζε σε κάθε λακκούβα όλο το ρύγχος της μηχανής, λες και θα το ξήλωνε, ακόμα και με το πρόσθετο πάνω τμήμα κατεβασμένο. Η απάντηση στο "γιατί" ήρθε στη ζυγαριά. Η όλη -ομολογουμένως εντυπωσιακή- κατασκευή από μασίφ μεταλλικούς συνδέσμους, αντηρίδες και μοχλούς, μαζί με το γεγονός ότι οι Γερμανοί φίλοι μας έφτιαξαν τις επιφάνειες από πανίσχυρο lexan, έφτασαν την όλη ζελατίνα να ζυγίζει 4 (ναι τέσσερις!) φορές το βάρος μιας αντίστοιχου ύψους χωρίς μηχανισμό ζελατίνας Givi. Σχεδόν 4 κιλά! Αποτέλεσμα; Σεισμός και στην πιο απλή λακκούβα για το 650 με τον ταπεινό 19 ιντσών μπροστά τροχό... 
        Η μόνη εξήγηση για την πατάτα της Wunderlich, μου ήρθε μια μέρα κοιτάζοντας την μηχανή -που με όλο αυτό το πράμα μου θύμιζε πούλμαν ή περίπτερο, με το ζόρι κρατήθηκα και δεν του κότσαρα εφημερίδες και Σεραφίνο με μανταλάκια- και βρίσκοντας ότι η όλη κατασκευή σαν να της πέφτει μεγάλη κατά τουλάχιστον ένα νούμερο. Χμμ μου φαίνεται ότι η ergo vario σχεδιάστηκε για το BMW R 1200 GS και μετά προσαρμόστηκε για το F 800 GS. Αγγελία πάραυτα. Είναι η μόνη με την οποία δεν πρόλαβα να βγάλω τη μηχανή ούτε μια φωτογραφία! Νεεεεεξτ!

 Touratech Large Touring Screen



Δοκιμή σε μοτοσικλέτα φίλου. Θόρυβος και αστάθεια στους πλαϊνούς ανέμους, παρότι το σχήμα έμοιαζε να είναι "λογικό" και το ύψος της ούτε πολύ ψηλό ούτε πολύ χαμηλό. Ωραίο ντιζάιν, και ...προστασία οργάνων και gps. Aυτά. Ο φίλος την πούλησε καθώς σε καμία περίπτωση δεν δικαίωσε το όνομα της. Σίγουρα όχι την τιμή της. Νεεεεεξτ!

MRA Vario Touring Screen



Η φήμη της εταιρείας και οι φίλοι (με ιαπωνικές on -off) που ορκίζονται ότι βρήκαν την υγειά τους, με έπεισαν να τη δοκιμάσω, πληρώνοντας μάλιστα 140 ευρώ για μια ζελατίνα που και το μαγαζί που την πουλούσε δεν είχε και μου την έδειχνε ... από το ίντερνετ στην οθόνη του υπολογιστή τους! Επαγγελματισμός, όχι αστεία. Αποδείχθηκε ακριβή και με μικρή και περίεργη κάλυψη. Αρχικά απογοητεύτηκα οικτρά από αυτήν γιατί με τόσα λεφτά, τελικά το χειμώνα κρύωνα. Παρόλα αυτά μετά από αρκετές δοκιμές κατέληξα ότι είναι φτιαγμένη με την "ανάποδη" λογική του πόσο "σωστή" σχέση με τον αέρα πρέπει να έχεις με το μίνιμουμ των "επιπλοκών". Με άλλα λόγια είναι μια μικρή ζελατίνα που δεν σπάει, δεν χαλάει και δεν βρίσκεις επάνω της ότι και να κάνεις εκτός και εκτός δρόμου, δεν πα να φύγεις από ράμπα ελικοπτέρου Σινούκ ανάποδα και να σκάσεις με έντο στη Σχοινούσα. Ταυτόχρονα δεν "κόβει" τον αέρα αλλά τον "ανοίγει" με την αεροτομή που έχει ώστε να μην σε ενοχλεί τόσο, όσο αν δεν έχεις ζελατίνα. Ποιότητα κατασκευής εντυπωσιακή. Το φρύδι μεταξύ μας δεν χρειάζεται να αλλάζει τόσες γωνίες. Α  και είναι μόνη πραγματικά αθόρυβη. Σε ταξίδι με βροχή όμως θα παπαριάσεις κανονικά. Όπως έμαθα αργότερα διαβάζοντας, η βροχή ακυρώνει το εφέ του "φρυδιού" που "ανοίγει" τον αέρα, γιατί απλά αυξάνει την πυκνότητα του μέσου που πρέπει να ανοίξει η μηχανή προχωρώντας. Σε απλά ελλήνικος "η αεροδυναμική πάει περίπατο, εσύ για στέγνωμα". Το είπα στο μαγαζί. "Κουακ". Το έγραψα στην MRA. "Κουακ". Δύο χρόνια μετά αλλάξανε το φρύδι και το κάνανε διπλάσιο μπας και τη σώσουν. Αγγελία. "Κουακ" σόρι "Νέεεεεξτ!" 


Givi D 333ST (& kit)



Δεν ξέρω πως το καταφέρνουν σε αυτή τη εταιρεία. Δεν έχουν ποτέ το καλύτερο, δεν έχουν ποτέ το χειρότερο. Δεν έχουν ποτέ το φθηνότερο. Ούτε το ακριβότερο. Αλλά με έναν μαγικό τρόπο έχουν συχνά το προϊόν με την καλύτερη σχέση ποιότητας /λειτουργικότητας με τιμή. Με απλά λόγια, δίνεις λογικά λεφτά, κάνεις τη δουλειά σου αξιοπρεπώς. Η συγκεκριμένη ζελατίνα επιλέχθηκε όταν έναν χειμώνα είχα βαρεθεί να στύβω την γκαρνταρόμπα μέχρι σώβρακο, επί ένα μήνα που ξεπατώθηκε και βρέχει. Έχοντας γίνει πια πολύ δύσπιστος με την υπόθεση ζελατίνα, πήγα σε μαγαζί της Μιχαλακοπούλου που την είχε, την τοποθέτησα χωρίς να την βιδώσω πάνω στη μοτοσικλέτα, έκατσα πάνω και είδα που περίπου μου έρχεται. Η τιμή της (όσο κάνει ένα πρόσθετο φρύδι τρία δάχτυλα ύψος επώνυμων Γερμανών) σήκωνε το ρίσκο και έτσι και εγένετο. Παρόλα αυτά όταν είδα ότι έγραφε και στις οδηγίες ότι μπορεί να σου λιώσει τα όργανα, λειτουργώντας ως κάτοπτρο, πέθανα στα γέλια, θεωρώντας το ΤΗΝ υπερβολή. 
       Όταν έμαθα ότι έχει όντως συμβεί, ένιωθα να βγάζω κέρατα και να θέλω να πάω βόλτα στη Μιχαλακοπούλου για να παίξω κουτουλιές! Ο Τζίζας και ο Κράιστ παρέα ρε σεις! Ποια σοβαρή εταιρεία (κολοσσός στην προκειμένη περίπτωση) θα σου πούλαγε το προϊόν και μετά θα έγραφε, (για να το δεις όταν πήγαινες σπίτι) "Συγχαρητήρια για την αγορά. Α, έχε και το νου σου γιατί μπορεί να σου λιώσει κάνα κοντέρ"! "Α, βλέπεις το μπάνερ αυτής της εταιρείας στο MotoGp; Είναι αυτή που λειώνει τα κοντέρ! Χωρίς φωτιά, μόνο με τον ήλιο, Τρομερή πρωτοπορεία! Βέβαια οικολογική!".

Κατά τα άλλα έκανε αυτό που έλεγε. Φτηνό ελαφρύ πλεξιγκλάς σου έκοβε τα πολλά, ανοίγωντας την ροή και κάθετα και οριζόντια και αδειάζοντας τη πάνω ροή  στην κορυφή του κράνους χωρίς στροβιλισμούς και πολύ θόρυβο. Όχι πλήρης κάλυψη, αλλά ανεκτή.  Και δύο μεταλλικές βαριές λάμες (έξτρα χρέωση όμως) "έδεναν" το πλάι του ρύγχους, από τον προβολέα ως τις πίσω κάτω βίδες της ζελατίνας για να το σταθεροποιήσουν. Καθότι ελαφρύ πλεξιγκλάς σημαίνει "φτερό στον άνεμο" μόνο του. Κούναγε λίγο το ρύγχος στους πλευρικούς αέρηδες σε ταξίδι και στο χώμα καλύτερα να την έβγαζες. Γιατί ή που θα γέμιζε λάσπες και δε θα έβλεπες ή που σε κάποιο στούμπι θα έτρωγες καρατιά στη μύτη από θυμωμένο ιταλικό πλαστικό. Και αν είχες κλειστή ζελατίνα καλώς. Αν είχες ζεσταθεί παλεύοντας με το θηριάκι στα χώματα και την είχες ανοιχτή... θρίλερ. Είδα ένα παλικάρι στο advrider με την πρόσοψη να κρέμεται σα μισοψημένος γύρος και ...αποφάσισα να παλέψω τον Ίκαρο. 

Γιατί έπεσα και πάνω σε Desierto και Mirage2 και η λύση ήταν προφανής. Το μόνο πρόβλημα όμως ήταν ότι κόστιζε όσο ένα Ελληνικό μνημονιακό μηνιάτικο. 

1 comment:

  1. Απίστευτο συγκριτικό.
    Παύλος-Papadopaidi.

    ReplyDelete